Obiekty inżynierskie w ramach S14 – Lublinek – Teofilów
Szczególną uwagę poświęcono integracji obiektów z otoczeniem. Przejścia ekologiczne i przepusty zaprojektowano w sposób minimalizujący ingerencję w środowisko, a całość uzupełniono ekranami akustycznymi i zielenią ochronną.
ZS Budownictwo odpowiadało za wykonanie obiektów mostowych i inżynieryjnych, które stanowiły integralną część tej inwestycji. W ramach kontraktu zrealizowaliśmy 4 obiekty o konstrukcji stalowo-żelbetowej – wiadukty drogowe i kolejowe oraz przepusty. Konstrukcje wykonano w technologii prefabrykowanej i monolitycznej, z zastosowaniem łożysk elastomerowych, dylatacji modułowych i powłok antykorozyjnych klasy C4, dostosowanych do warunków miejskich.
Nowa obwodnica Łodzi – S14
Droga ekspresowa S14, zwana również zachodnią obwodnicą Łodzi, to strategiczny element układu komunikacyjnego województwa łódzkiego. Realizacja odcinka Lublinek – Teofilów umożliwiła domknięcie tzw. ringu wokół miasta, odciążyła ulice śródmiejskie z ruchu ciężarowego i usprawniła połączenia północ–południe oraz wschód–zachód. Dzięki temu poprawiła się płynność ruchu, a Łódź zyskała nową jakość komunikacyjną.
Zakres prac i zastosowane rozwiązania
- Budowa nowej jezdni ekspresowej
- Wykonanie 4 obiektów inżynierskich (wiadukty, przepusty)
- Przejścia dla pieszych i przejścia ekologiczne
- System odwodnienia i zbiorniki retencyjne
- Ekrany akustyczne i nasadzenia zieleni ochronnej
- Montaż konstrukcji stalowych i żelbetowych
- Roboty ziemne i stabilizacja podłoża
- Organizacja ruchu podczas budowy
- Badania laboratoryjne nawierzchni i materiałów
- Zakończenie prac w terminie i zgodnie z kontraktem



































