Linia kolejowa E20 (Warszawa – Poznań, odc. Sochaczew – Swarzędz, LCS Kutno – Żychlin – Barłogi)

Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz została przeprowadzona zgodnie z wymaganiami kontraktu i procedurami jakości ISO 9001 (jakość), ISO 14001 (środowisko) oraz ISO 45001 (BHP). Priorytetem prac była ciągłość ruchu kolejowego, bezpieczeństwo robót torowych oraz minimalizacja oddziaływania na obszary zurbanizowane i tereny chronione.

Konstrukcje inżynierskie w ramach E20 – LCS Kutno

Roboty mostowe zostały zintegrowane z pracami torowymi, siecią trakcyjną oraz systemami sterowania ruchem kolejowym (SRK) i teletechniką w rejonie LCS Kutno. Wdrożenie etapowania robót i ścisła koordynacja pozwoliły utrzymać przepustowość linii w trakcie modernizacji. Zastosowano rygorystyczną kontrolę jakości materiałów oraz badań laboratoryjnych, co zapewniło pełną zgodność z wymaganiami kontraktu.
ZS Budownictwo odpowiadało za budowę i przebudowę obiektów inżynieryjnych wspierających infrastrukturę kolejową. Zakres obejmował mosty i wiadukty kolejowe, przepusty, przejścia pod torami, przejścia ekologiczne dla zwierząt oraz obiekty towarzyszące – odwodnienia, kanalizację i kładki technologiczne. Prace realizowano etapami pod ruchem kolejowym, z wykorzystaniem dźwigów wielotonowych i rusztowań modułowych. Konstrukcje stalowe i żelbetowe zabezpieczono antykorozyjnie, dostosowując do warunków agresywnego środowiska kolejowego (wilgoć, zasolenie zimowe). Wykonano nowe przyczółki i ustroje nośne, przebudowano dylatacje i łożyskowania, dostosowując skrajnię do nowoczesnego taboru i sieci trakcyjnej.
E20 – korytarz o znaczeniu europejskim
Linia kolejowa E20 jest kluczowym fragmentem paneuropejskiego korytarza transportowego, łączącego Warszawę z Poznaniem i dalej z zachodnią granicą kraju. Modernizacja odcinka w rejonie LCS Kutno zwiększyła przepustowość linii, podniosła bezpieczeństwo, skróciła czas przejazdu i poprawiła warunki dla przewozów pasażerskich i towarowych.
ZSB-konstrukcje mostów

Zakres prac i zastosowane rozwiązania

  • Przebudowa mostów i wiaduktów kolejowych
  • Wykonanie nowych przepustów i przejść pod torami
  • Wzmocnienia i rozbudowa przyczółków oraz podpór
  • Zabezpieczenia antykorozyjne i wymiana dylatacji
  • Budowa/modernizacja odwodnienia i kanalizacji deszczowej
  • Koordynacja z robotami torowymi i siecią trakcyjną
  • Integracja z systemami SRK i teletechniki (LCS Kutno)
  • Organizacja ruchu pod ruchem pociągów (etapowanie)
  • Kontrola jakości i badania materiałowe na budowie
  • Odbiory techniczne i uruchomienie po modernizacji

    Aplikuj już dziś

    Wypełnij formularz i załącz swoje CV. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych.